Med våra samlade erfarenheter från både konsult- och bemanningsbranschen, i stora internationella bolag såväl som mindre koncerner, där vi har innehaft ledande roller och jobbat i många år med konsultförsäljning, har vi plockat russinen ur kakan och i Sawubona, skapat det som vi tycker är det bästa ur dessa världar.
Linda och Henrik har jobbat tillsammans i många år. Redan från start kände vi en match med gemensamma värderingar och samsyn på hur vi ville driva en verksamhet utifrån det personliga fokuset på individen i ett familjärt sammanhang. Henriks passion för försäljning, kombinerat med hans mångåriga erfarenhet och kunskap inom området, kompletterat med min bakgrund och styrka i att driva verksamheten framåt med det löpande operativa och tillväxten med rekryteringen är en naturlig uppdelning vi har i vårt arbete. Samtidigt som vi jobbar mycket tätt tillsammans i de flesta frågor, strategiskt såväl som dagligt operativt. Det ger trygghet, styrka och arbetsglädje att alltid finns där för varandra.
Vi vill i Sawubona erbjuda våra medarbetare den bästa tillvaron i ett litet sammanhang. Vi ser oss som coacher snarare än chefer och det allra roligaste med vårt jobb är dialogen med våra anställda. Vi vill hjälpa dem i att utvecklas, trivas och frodas, i det lilla sammanhanget på Sawubona kombinerat med tillvaron i uppdraget ute hos kund.
Vi vill skapa gemenskap och arbetsglädje för våra medarbetare som är kunskapstörstande specialister med ständig utveckling i moderna tekniska miljöer. Det är våra medarbetare som utgör kärnan och grunden till vår verksamhet och det är genom våra medarbetare som företaget skapas och definieras. Därför blir det extra glädjande när företaget tilldelas utmärkelsen Great Place To Work, utifrån våra medarbetares åsikter.